۱۳۸۸ اسفند ۲۳, یکشنبه

توصیه های هاشمی رفسنجانی به ملت یا حاکمیت

امروز ظهر دو مورد از توصیه های هاشمی رفسنجانی را خواندم قرار است این توصیه ها به صورت قطره چکانی اعلام شود تا این بازی تا آخرین لحظات سال 88 ادامه یابد .

توصیه اول به جوانان و به ویژه دانشجویان بود دانشجویان و جوانانی که یکی از مهمترین گروههای جنبش سبز را تشکیل میدهد و در واقع یکی از موتورهای فعال کننده جنبش است. توصیه شده که خوراک کشورهای غربی را تهیه نکنند و اینکه برای دستیابی به حقوق خود فریاد بزنند و در اینجا معنای یکی به نعل یکی به میخ را کاملا متوجه میشویم . سکوت در برابر حقوق اولیه انسانی که خواست حکومت است و فریاد زدن حقوق که خواست جنبش سبز است .حال معلوم نیست در برابر حکومتی که تا آخرین روزهای سال از زندانی کردن و اخراج و تبعید و محرومیت از تحصیل برای دانشجویانش چیزی نداشته است چگونه میتوان سکوت کرد
توصیه دوم هم که مثلا به صدا و سیمای میلی است و طوری کلمه اگر آمده است که در صورت اعترض به مواضعش بگوید منظورم رسانه های خارجی بوده است .
به نظر می آید این توصیه ها بیشتر برای مردم معترض به حقوق اساسی خود است تا حاکمیت پس بهتر است توصیه هایی برای ملت ناميده شود جهت سکوت در برابر حاکمیت و خون شهدا و زندانیان بی گناه است که ماهها بدون هیچ دلیلی در زندان بوده اند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر